چرا گوشت خوک در اسلام حرام است؟

به گزارش «شيعه نيوز» به نقل از شبستان، قوانینی که خداوند در دین اسلام به آنها امر فرموده است هر کدام دارای علت‌ها ی متفاوتی است که شاید بسیاری از انسان‌ها از آنها بی‌خبر باشند و به همین دلیل کورکورانه به مخالفت با آنها بپردازند، به عنوان مثال یکی از مسایلی که خداوند در قرآن بر آن تأکید کرده حرام بودن گوشت خوک برای مسلمانان می‌باشد که متأسفانه به دلیل بی‌اطلاعی و ناآگاهی غیر مسلمانان از دلایل این حکم استفاده از گوشت خوک در میان آنها امری بدیهی است اما با دلایل علمی می‌توان ثابت کرد که خوردن گوشت خوک می‌تواند چه تأثیرات منفی بر روی بدن انسان داشته باشد.

 

گوشت خوک باعث بروز انواع بیماری‌ها در انسان می‌شود که یکی از علت‌های آن وجود نوعی کرم به تنیا سولیوم در گوشت خوک است که خطرناک‌ترین کرم برای بدن انسان می‌باشد. این کرم در روده انسان مخفی می‌شود و تخم‌های آن که وارد جریان خون می‌شوند می‌توانند همه ارگان‌های بدن را تحت تأثیر قرار دهند.

 

تخم‌های این کرم در صورت ورود به مغز موجب از دست رفتن حافظه، در صورت ورود به قلب موجب حمله قلبی، در صورت ورود به چشم موجب کوری و در صورت ورود به کبد موجب اختلال در کار این عضو از بدن می‌شود.

 

یک فرضیه غلطی که در میان عامه مردم وجود دارد این است که در صورتی که گوشت خوک خوب پخته شود این نوع کرم‌ها از بین می‌روند اما نتایج یک تحقیق علمی در آمریکا نشان می‌دهد که از هر 24 نفری که از بیماری‌های حاصل از خوردن گوشت خوک رنج می‌برند 22 نفر بخوبی این گوشت را پخته بودند و این نشان می‌دهد که کرم‌های موجود در گوشت خوک در درجه حرارت معمول پخت کشته نمی‌شوند.

 

علاوه بر این ساختار بدنی خوک دارای ماهیچه بسیار کم می‌باشد و بیشتر بدن آن را چربی تشکیل می‌دهد. وقتی گوشت خوک خورده می‌شود این چربی در رگ‌های بدن انسان ته‌نشین می‌شود و می‌تواند باعث فشار خون بالا و حمله قلبی شود، به همین دلیل تعجب‌آور نیست که بیش از 50 درصد آمریکایی‌ها از فشار خون بالا رنج می‌برند.

 

همچنین خوک یکی از کثیف‌ترین و آلوده‌ترین حیوانات روی زمین است. خوک بر روی فضولات خود و یا حیوانا ت دیگر زندگی کرده و از آنها تناول می‌کند.

 

فضولات انسان‌ها در برخی از روستاهایی که مردم داری سرویس‌های بهداشتی نیستند توسط خوک‌ها از سطح زمین پاک می‌شود.

حتی اگر خوک‌ها در محیط‌های بسیار تمیز و پاکیزه آن‌طور که در استرالیا مرسوم است نگاه داشته شوند از فضولات بدن خود و یا خوک‌های دیگر استفاده می‌کنند پس هر چقدر هم که شما از نگه داشتن آنها در محیط‌های تمیز بکوشید باز هم آنها بخاطر ماهیت کثیف بودن خود نمی‌توانند خودشان را از آلودگی حفظ کنند.

 

منبع:مسجدجامع خروسفلی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 25 تير 1394برچسب:حرامی گوشت خوک,چرا گوشت خوک حرام است,حرام بودن گوشت, گوشت های حرام,, | 10:50 | نويسنده : Admin |